top of page

Art is in science - science is in art with STEM

Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) skolu apmaiņas partnerību aktivitātes projekta Nr. 2020-1-IT02-KA229-079367_3 (PVS ID 4147) nosaukums: “Art is in science - science is in art with STEM".
 

Paredzamie projekta datumi: 1.09.2020. - 31.08.2022. (24 mēneši).

Projekta vadošā valsts/organizācija: ISTITUTO D'ISTRUZIONE SUPERIORE "R. PIRIA", Rosarno, Itālija

Projekta partneri: Latvija, Ziemeļmaķedonija, Turcija, Spānija.

Projekta mērķis: Projekta mērķis ir noteikt pamatu 5 partnervalstīm sadarboties, lai palielinātu studentu izpratni par atjaunīgās enerģijas avotu izmantošanas nepieciešamību.

Veicināt skolēniem pētniecības kompetences, izmantojot STEAM un PBL, radot interesi par visu enerģijas avotu priekšrocībām un trūkumiem. Veicināt skolēniem kritiskās un radošās domāšanas attīstību, kur izglītojamie kopā novērtē, pēta un analizē, kā arī rada taustāmus rezultātus.

ATKLĀTS UZAICINĀJUMS SKOLĒNIEM PIEDALĪTIES ERASMUS _ART.jpg

Rīgas 80. vidusskola, aktīvi piedaloties Erasmus+ projektos, iepazīstina skolēnus ar STEM un zaļo enerģiju . Jau 10 gadus Rīgas 80. vidusskola izmanto Eiropas Savienības izglītības programmas Erasmus+ iespējas,  lai iesaistītu savus skolēnus starptautiska mēroga zinātniskajā darbā. No 2020. līdz 2023. gadam skolā tika īstenots projekts par atjaunojamiem energoresursiem – “Māksla zinātnē, zinātne Mākslā ar STEM.”

Projekta mērķis ir popularizēt STEM (tehnoloģijas, inženierzinātnes un dabaszinātnes jomas) skolēnu vidū un iepazīstināt viņus ar atjaunojamās enerģijas un ilgtspējīgas ražošanas ideju. Erasmus+ projektā piedalījās skolēni no piecām valstīm – Latvijas, Itālijas, Turcijas, Spānijas un Ziemeļmaķedonijas.

Piemēram, 2023. gada maijā projekta dalībskolu apmaiņas vizītē Rīgā skolēni un skolotāji viesojās Salaspils saules bateriju parkā, kur uzzināja, kā saules enerģija tiek izmantota ēku apkurei.

Parka inženieris Roberts Katis un administrācijas pārstāve Renāte Brazinska aicināja projekta dalībniekus uz atklātu diskusiju un demonstrēja saules elektrostacijas darbības posmus.

Viesojoties Rīgas Tehniskās universitātes Elektrotehnikas un Vides inženierijas fakultātē, projekta dalībnieki bagātināja savu pieredzi un zināšanas, iepazīstoties ar pētniecības laboratorijām, kas saistītas ar saules un vēja enerģiju. RTU pārstāvji runāja par aktuālajiem pētījumiem alternatīvas enerģētikas iegūšanas jomā, par saules paneļu un vēja ģeneratoru konstrukcijām un darbības principiem, ko varēja arī praktiski iepazīt, dodoties izpētīt paraugus, kuri uzstādīti uz RTU Enerģētikas fakultātes jumta.

Projekta dalībniekiem tika organizēta arī ekskursija uz Zinātnisko inovācijas centru “VIZIUM” Ventspilī, kur projekta dalībnieki apmeklēja tehnisko jauninājumu izstādi. Ciemojoties Ventspils Augstskolas biznesa inkubatora tehniskajās laboratorijās,  projekta dalībnieki piedalījās atvērtajā lekcijā, kuru vadīja Ventspils Augstskolas pasniedzējs, Ventspils Astronomijas centra (VIRAC)  zinātnieks Vladislavs Bezrukovs. 

Partneru skolas skolēni un skolotāji apmeklēja Latvijas Tārgales vēja ģeneratoru parku, kas tika atvērts 2022. gada rudenī un saražo aptuveni 155 GWh 

elektroenerģijas, nodrošinot elektrību aptuveni 50 tūkstošiem mājsaimniecību. [https://targalewindpark.com/lv/ ]

Erasmus+ projekta “Māksla zinātnē, zinātne ir Mākslā ar STEM ” rezultātā skolēni izveidoja pētniecības projektus katram enerģijas veidam. Projekta dalībnieki atzīst, ka dalība projektā ļāva jauniešiem labāk izprast, kā darbojas alternatīvie enerģijas avoti, kā var izskatīties  enerģijas ražošanas process, un uzzināt, kā var izmantot alternatīvo enerģijas avotu nākotnē.

Projekta organizatori uzskata, ka līdzdalība šādās iniciatīvās veicina skolēnu  kritisko domāšanu un analītisko prasmju attīstību,  radošumu, māca strādāt komandā,  pilnveido komunikācijas prasmes, kas pozitīvi ietekmē jauniešu nodarbinātību nākotnē.

Skolotāji, kuri piedalījās projektā, varēja apmainīties ar pieredzi mācību modeļu īstenošanā STEM dabaszinātnēs, programmēšanā un robotikas jomās ar mērķi pielietot iegūtas prasmes un pieredzi ikdienas mācību darbā.

bottom of page